יום רביעי, 22 באפריל 2009

מעלת המזכה את הרבים

מסכת "אבות", פרק ה', משנה י"ח:

"כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו וכל המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה. משה זכה וזיכה את הרבים זכות הרבים תלוי בו שנאמר (דברים ל"ג) "צדקת ה' עשה ומשפטיו עם ישראל". ירבעם חטא והחטיא את הרבים חטא הרבים תלוי בו. שנאמר (מלכים א' טו) "על חטאות ירבעם (בן נבט) אשר חטא ואשר החטיא את ישראל":

תוספתא, מסכת "יומא" (כפורים), פרק ד', הלכה י':
"כל המזכה את הרבים אין מספיקין בידו לעבר עבירה..."

למה להפיץ יהדות?

תגובה 1: